esc_attr_e('Preloader','quomodo')
Home|Taal en tekst|Slecht is zo slecht nog niet

Slecht is zo slecht nog niet

Zorgcentrum Het Kruispunt heeft de slechtste slogan van het jaar. Op de website sloganverkiezing.nl kreeg ‘Maak van uw kruis geen punt, kom naar Het Kruispunt’ van de kliniek uit Heemskerk voor bekkenproblemen de meeste stemmen. Mensen praten liever niet over bekkenproblemen, zegt het zorgcentrum. De slogan moet het onderwerp bespreekbaarder maken. Dankzij deze verkiezing, praat nu heel Nederland er over!

Vorige week konden mensen via de website uit tien slogans kiezen welke ze de slechtste vonden. Bijna 5000 mensen brachten hun stem uit. Op de tweede plek eindigde de slogan ‘Voetschimmel? Steek je middelteen op’ van Mycosan en als derde de slogan ‘Er vis er een jarig hoera hoera’, van visspeciaalzaak Van Vis. De prijs wordt voor de elfde keer uitgereikt.

De tien genomineerden zijn blij met hun plek in de lijst. Alle genomineerden staan zelfs na hun nominatie nog steeds achter hun slogan. De leuzen vallen op, en dat is precies de bedoeling. Zo laat frietproducent Beyerlander weten alleen maar positieve reacties te krijgen op de slogan ‘Ziet air fry uit, hè?!’

Want als ondernemer is een beetje reuring om jouw bedrijf vaak helemaal niet zo slecht. ‘Slechte publiciteit is ook publiciteit’ denken veel bedrijven. Met een slechte slogan kom je nog wel weg. Zeker wanneer je bedrijf niet in de reclamewereld zit. Met zo’n nominatie krijg je dan mooi gratis reclame en je bedrijf staat nog jarenlang in allerlei lijstjes vernoemd. Wel jammer voor al die bedrijven die dure reclamebureaus inhuren die wel een fantastische slogan bedenken.

Dus wil jij met jouw lokale winkeltje nationale bekendheid krijgen? Huur dan geen reclamebureau in, maar bedenk zelf wat! Jarenlange reclame gegarandeerd en nog gratis ook. Wil je liever toch op een andere manier in de publiciteit komen? Ik help je graag!