esc_attr_e('Preloader','quomodo')

Nieuw logo!

Vraag nooit aan een vormgever wat hij van je logo vindt. Of doe dat juist wel, zomaar, spontaan, net als ik. Voor je het weet, zit je ineens te kijken met een super hip en fris nieuw logo! Tja, en daar moet je dan wat mee. Blij zijn bijvoorbeeld, met je nieuwe frisse uitstraling. Die moet je dan wel overal gaan doorvoeren. Daar gaat je naambord aan je pand, weg met die net vers gedrukte stapel visitekaartjes. In de kliko met die oude rolbanners waar je zelf nog op stond met je blije hoofd.

Volgende fase

Het werd ook wel eens tijd, vind ik nu. Na 8 jaar ondernemen ben ik het stadium voorbij van dat lettertype wat ik ook vaker tegen kwam op de Griekse yoghurt beker. Ik was al voorbij mijn eigen foto in mijn logo, want als je de klant centraal wil stellen, moet je niet zelf in je logo gaan zitten. Ik ben nu dus ook het stadium voorbij van mijn eerste logo en mijn eerste zelf bedachte huisstijl. Op naar de professionalisering!

100 %

En die professionalisering mag ook wel eens benoemd, na die acht jaar. Ik ben gestart, kreeg opdrachten, bouwde een netwerk op, ging op mijn bek, leerde daarvan, ging interimmen, samenwerken, en ik leerde steeds meer. En dankzij corona ben ik sinds kort ook niet meer bij een bureau in dienst naast mijn bedrijf, maar ben ik voor de volle honderd procent ondernemer. Ik doe wel nog steeds interim opdrachten, maar voortaan doe ik ze vanuit mijn eigen bedrijf.

Hoe zit het met dat nieuwe logo?

Logo Uit de Verf Communicatie

Samen met Storm Heerink van I’m Storm, kwam dit mooie frisse nieuwe logo tot stand. De letters krijgen meer nadruk, want daar werk ik tenslotte mee. En dat het woord communicatie wat strakker is, daar zit ook een gedachte achter. Want dat is een serieus vak waar je serieuze vaardigheden voor nodig hebt.

De verfspetter moest blijven, maar hij kreeg wel een nieuwe vorm.  Ik vind de nieuwe verfspetter met acht ‘pootjes’ ook wat weg hebben van een spin. ‘Spin in het web’, dat zoeken mijn klanten ook vaak. Met dat netwerk vol webdesigners, vormgevers, videomakers en andere handige ondernemers past dat dus wel!

Wil jij ook vernieuwen en professionaliseren? Denk dan eens verder dan je logo. Wie weet kunnen jouw teksten mijn kritische blik gebruiken. Dan ben jij straks blij met een nog duidelijkere inhoud op jouw site of in je offerte!