Wennen aan de anderhalve meter afstand? Nooit meer handen schudden? Nooit meer een spontane knuffel geven? Liever niet! Maar de komende tijd moeten we er allemaal toch aan geloven. Inmiddels is die anderhalve meter al behoorlijk ingeburgerd. Mondkapjes, handschoentjes, we kijken er niet meer van op. Als je nu nog niet weet dat je afstand moet houden en je handen moet desinfecteren, dan heb je onder een steen gelegen.
Toch merk je dat veel bedrijven en winkels nog heel nadrukkelijk laten weten dat ze zich aan de corona-maatregelen zullen houden. Alsof dat nog bijzonder is. Helaas zijn de maatregelen inmiddels niet meer dan vanzelfsprekend. Het is dus hoog tijd om je als ondernemer weer op de toekomst te richten en te laten zien waarin jij wèl uitblinkt. Laat die mededelingen over schermen, veilige afstand en geen hand geven dus maar lekker zitten!
Het was voor een communicado als ik erg interessant om te zien hoe de reclames in moesten haken op alle toestanden. Binnen een paar dagen zag je al aangepaste reclames opduiken. Inmiddels kan ik de zogenaamde Teams- en Zoomschermpjes niet meer zien. En dat het rare tijden zijn weten we allemaal ook wel.
Maar soms wil je nog wel even wat laten weten in verband met corona. Want heb jij je dienstverlening of product ingrijpend aan moeten passen door corona? Geef je nu buiten jouw sportlessen of yogalessen in plaats van binnen? Of geef je (net als ik) ook of alleen maar online trainingen? Of heb je juist eindelijk weer je restaurant of café open mogen maken? Dan zeg ik: inhaken maar! Laat die klanten maar weer komen, schreeuw het van de daken! Want alleen zo kan je bedrijf overleven.