esc_attr_e('Preloader','quomodo')
Home|Taal en tekst|Altijd tijd voor jouw tekst

Altijd tijd voor jouw tekst

Altijd tijd voor jouw tekst

Vandaag kreeg ik weer zo’n telefoontje van een klant: ”Heb jij nog tijd om naar onze teksten te kijken?” Natuurlijk heb ik daar tijd voor! Het is namelijk mijn werk. Ik doe de hele dag niet heel veel anders dan naar teksten kijken. Dus kom maar door met die tekst! Heb ik het dan niet druk? Jawel, maar dat maakt niets uit: voor jouw tekst heb ik altijd tijd. Ik leg je graag uit hoe dat kan.

Een poos geleden werd ik gevraagd om collectes voor een goed doel te gaan coördineren. Ik collecteer al voor dat doel en dat vind ik eigenlijk wel even voldoende. Ik doe nog meer vrijwillig, meestal dingen die met mijn werk te maken hebben, dus deze klus vond ik net teveel. “Ik heb het ook heel erg druk” zei ik nog. De dame die me vroeg, zei toen iets wat me aan het denken zette: “Meestal hebben juist de drukke mensen nog wel een gaatje vrij om er weer wat bij te doen.”

Rust roest

Dat klopt inderdaad, is mijn ervaring inmiddels. Want van rust hebben word je lui, dan heb je nergens meer zin in en alles lijkt te veel. Doe mij maar lekker druk dus! Dus als mijn klanten mij vragen of ik tijd voor ze heb, heb ik dat altijd. Of eigenlijk maak ik er tijd voor. Desnoods werk ik op zaterdag of zondag. Voor mij is naar een tekst kijken namelijk echt maar een kleine moeite. Ik vind het leuk en ik lees snel. Zo gepiept dus, die tekst van jou!

Opgave?

Voor veel van mijn klanten is het schrijven van een tekst wel een opgave. Ze hikken er tegenaan, vinden het vervelend en ze doen er lang over. Zeker als jouw werk in een heel andere hoek ligt, is het maken van een tekst moeilijk. Ik ga ook geen motorblok vervangen in een uurtje, sterker nog: dat laat ik over aan de specialist. Dat doen mijn slimme en lieve klanten dus ook: ze laten dat stinkvervelende teksten schrijven over aan mij, de specialist, die er ook nog lol aan beleeft.

Dus als je de volgende keer weer aanhikt tegen die offerte, blog of nieuwe webpagina, twijfel niet, maar stuur je opzet gewoon naar mij. Enige voorwaarde: wat inhoud. Want ik leer veel van mijn klanten, maar ik weet niet alles.