Laatst vroeg er weer iemand naar: “waarom heet jouw bedrijf eigenlijk Uit de Verf Communicatie?” Tja, waarom heet mijn bedrijf zoals het heet… Ik krijg er vaak vragen over (en gelukkig ook complimenten). Hoog tijd om daar eindelijk eens een blog aan te wijden!
Hoe begon het allemaal?
Ergens in 2010 of 2011 verzorgde ik al de folders en website voor mijn man, die kunstenaar is. Ik maak nog steeds zijn folders en catalogus en ik onderhoud zijn site ook nog steeds. Een bevriende kunstenares had in die tijd ook een betere folder nodig en haar site kon wel wat betere teksten gebruiken. Ze was erg enthousiast over mijn hulp en zei: “Daar moet je meer mee gaan doen!” En zo is Uit de Verf Communicatie héél klein begonnen, met communicatiehulp aan kunstenaars. De verf sloeg dus op hun eigen werk en dat waren meestal schilderijen.
Maar toen werd het serieus…
In 2012 werkte ik nog in loondienst voor een gemeente. Daar gaf ik advies en ik gaf er schrijftrainingen aan de collega’s. Maar ik wilde meer: ik wilde vooral graag nog heel veel meer trainingen geven. Ik wilde meer mensen en bedrijven helpen met die trainingen, met teksten en advies. Ik wilde ook veel ervaring opdoen als trainer en ik begon in juni 2012 voor mezelf. Puur uit koppigheid omdat ik zo snel geen baan als trainer vond, midden in de crisis.
Missie
Ik besloot om de naam Uit de Verf Communicatie lekker te houden zoals ik hem had bedacht. Want ik had wel een bredere doelgroep, maar ik had ook een duidelijke missie. En die missie? Die staat nog steeds. Al die tijd draait mijn werk (en mijn bedrijf) om mijn klant, die trots moet zijn op zijn dienst, product of bedrijf. Want die klant, die moet goed Uit de Verf komen!