Als overheidsinstantie heb je veel rollen: je bent dienstverlener, hulpverlener, gezagsdrager en autoriteit. Al die rollen vragen om goed contact met de inwoners. Zeker in deze tijd, waarin iedereen zijn mening kan ventileren op sociale media, is de juiste toon van je boodschap belangrijk.
Wat wil je bereiken? Soms moet je van je inwoners ander gedrag vragen. Leg het allemaal maar eens uit: waarom moeten we het nu weer anders doen? Voor jou en je collega’s in de organisatie is het doel inmiddels wel duidelijk, maar een ambtenaar denkt anders dan de gemiddelde inwoner. Uit de Verf Communicatie helpt al jarenlang allerlei gemeenten en instanties om de inwoner beter te benaderen. Of dat nu is met een communicatieplan om zwerfafval aan te pakken, of om betaald parkeren in te voeren.
Wij helpen met:
- Inventariseren van bewonersvragen
- Bepalen van de informatiebehoefte
- Perscontacten leggen en onderhouden
- De boodschap en de strategie bepalen
- Beleid verduidelijken
- Draagvlak creëren
De afgelopen jaren heb ik aan heel wat speciale uitgaven mogen meeschrijven, bijvoorbeeld voor gemeente Duiven en voor gemeente Westervoort. Ook schreef ik mee aan de Duurzaamheidskrant van gemeente Oldebroek met artikelen van mij over gasloos wonen en Chineesbakjes.
Schakel Uit de Verf Communicatie ook in voor interim opdrachten. We versterken tijdelijk je team. Ons doel is om zo snel mogelijk wegwijs te zijn in jouw organisatie zodat we binnen twee weken al de eerste teksten en plannen kunnen opleveren.
Lopen er zaken niet lekker in het team? Hebben jullie behoefte aan een dagdeel samen sparren over hoe de zaken lopen, wil je brainstormen of moet je een visie of missie bepalen? Uit de Verf Communicatie faciliteert jullie sessie met de juiste werkvormen zodat je maximaal resultaat uit je middag haalt!
Collega’s communicatiever maken?
Je kunt veel aan de communicatieafdeling overlaten, maar het is ook fijn als alle collega’s een goede basis hebben. Daarom trainen wij collega’s graag om hun schrijfvaardigheid te verbeteren. Want ook een mail mag duidelijk en klantgericht zijn! Natuurlijk houden we er in onze trainingen rekening mee dat niet iedereen even graag schrijft. We brengen de stof met humor en altijd op meerdere manieren zodat iedereen op zijn eigen manier kan leren.
Trainingsaanbod voor (semi) overheden: