Nu we weer massaal de weg op mogen naar kantoor, ben ik ook weer vaker onderweg. Ik kan niet zeggen dat ik de files heb gemist, maar ik amuseer me onderweg kostelijk. Want sommige bedrijven zetten toch wel heel bijzondere dingen op hun wagenpark. Afgelopen week zag ik tijdens één rit twee auto-opschriften waar ik mijn gedachten graag over deel met jullie.
Ik haalde een klein personenbusje en een bijpassende personenauto in. De wagens waren van een uitzendbureau. Op beide auto’s stond de slogan: ‘Uw personeelstekort is ons werk!’ En bedankt mensen, voor het wegkopen van mijn gekwalificeerde medewerkers… Het laat wel zien dat je altijd moet oppassen met het benoemen van een probleem. Die positieve benadering die ze in marketingland prediken is zo gek nog niet.
‘Voor al uw…’ is ook zo’n instinker die je vooral niet met een probleem moet opvolgen. ‘Voor al uw computerproblemen’, ‘voor al uw insectenplagen’, dat werkt dus niet. Waarom zouden die klanten toch wegblijven?
Even later reed ik achter een busje van een heel knap bedrijf. Deze persoon was namelijk ‘allround specialist’. Superknap! Dus zou diegene echt in àlles goed zijn? Of zou hij specialist zijn in allround zijn? Hoe weiger je dan een opdracht waar je toch eigenlijk geen specialist in bent? Het woord allround doet mij toch al altijd denken aan een stripje van vroeger. Daarin zag je een zeer goed gevulde dame die reageerde op een advertentie voor een allround secretaresse.
Dus ga jij je auto bestickeren met een kekke tekst? Laat dan altijd even een lettergek zoals ik meelezen en voorkom dat je in een blog als deze belandt!