Uit de Verf Communicatie, al 12,5 jaar gek op tekst en taal

Op 1 december was het precies 12,5 jaar geleden dat Uit de Verf Communicatie officieel werd opgericht. Tijd voor een kleine terugblik! In 2012 begon ik voor mezelf. In die 12,5 jaar is er veel veranderd. Zo hebben sociale media echt hun vaste plaats in de communicatiemix geclaimd. Inmiddels zijn er al heel wat platforms […]
Weg met de lijdende vorm!

Zo. We beginnen even stevig. Want soms zitten er dingen in taal waar je gewoon vanaf moet. Zoals dus die akelige ambtelijke afstandelijke lijdende vorm. Die is namelijk nergens goed voor. Ja, voor afstand scheppen, als je de verantwoordelijkheid wilt afschuiven, er niks mee te maken wilt hebben. Dan wel. Maar zo zitten jullie natuurlijk […]
Social media tips die voor mij logisch zijn maar blijkbaar niet voor iedereen

Sociale media horen tegenwoordig bij je vaste pakket aan communicatiemiddelen. Als je een bedrijf hebt, een overheidsinstantie bent, of een product wilt verkopen: je moet op social media actief zijn om je doelgroep te bereiken. Voor mij is dat heel logisch, maar ik merk dat er nog een wereld te winnen is. Het leuke van […]
Werkachtig en woonzaam

Laatst kwam ik ze weer tegen, de woorden werkzaam en woonachtig. Voor mij zijn dit typische gevallen van ambtenarentaal. Zodra ik die twee tegenkom in een tekst, streep ik ze rigoureus weg. Natuurlijk leg ik jullie ook graag uit waarom ik dat altijd doe. Laten we beginnen met ‘woonachtig’. Ik weet niet hoe jullie dat […]
Zakelijk appen, hoe houd je het professioneel?

Appen met je klanten, dat lijkt veel op ‘gewoon’ appen, maar er zijn natuurlijk wel degelijk verschillen. Waar moet je allemaal op letten als je namens je bedrijf met klanten appt of chat? Consumenten gebruiken WhatsApp voor het aangaan van een gesprek, waarbij ze behoefte hebben aan een luisterend oor en een oplossing. Waar klanten […]